SEO Sharks | Domineer de digitale oceaan!
Ali Omar2024-09-11 Heel fijn om mee te werken. Je kunt altijd terecht met je vragen en word vriendelijk verder geholpen. Ik raad het zeker aan. Fenna Nijboer2024-09-09 Makkelijke samenwerking op afstand, reageert snel en alles gaat goed. Denkt ook mee aan alle wensen! Reinier Derksen2024-06-07 Heldere communicatie, korte lijnen, zeer prettig in omgang. Fijn om begeleid te worden mbt online strategie voor mijn bedrijf.
Ali Omar2024-09-11 Heel fijn om mee te werken. Je kunt altijd terecht met je vragen en word vriendelijk verder geholpen. Ik raad het zeker aan. Fenna Nijboer2024-09-09 Makkelijke samenwerking op afstand, reageert snel en alles gaat goed. Denkt ook mee aan alle wensen! Reinier Derksen2024-06-07 Heldere communicatie, korte lijnen, zeer prettig in omgang. Fijn om begeleid te worden mbt online strategie voor mijn bedrijf.
SEO, oftewel Search Engine Optimization (in het Nederlands “Zoekmachineoptimalisatie”), betekent het verbeteren van websites zodat ze hoger verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google of Bing.
Het doel van SEO is om jouw website en content zo goed mogelijk af te stemmen op de behoeften van je doelgroep én de criteria van zoekmachines, zodat je beter vindbaar bent bij relevante zoekopdrachten.
Wij focussen ons bij SEO op: kwalitatieve content & kwalitatieve backlinks (linkbuilding). Bij het schrijven van content doen we eerst een zoekwoorden onderzoek waar mee jij gevonden wil worden. Tijdens dit onderzoek focussen we ons op long tail keywords. Dit doen we omdat er 9 van de 10 keer al veel concurrentie is op de short tail keywords. Op de long tail keywords zit minder concurrentie, omdat niet elke concurrent zich hier op focust. Long-tail keywords zijn zoekwoorden van drie of meer woorden, die over het algemeen specifieker en gerichter zijn dan losse zoekwoorden (short-tail keywords). Het zoekvolume met long-tail keywords ligt daardoor een stuk lager.
Voorbeeld: maandelijks is er een zoekvolume van 5.000 tot 6.000 op het zoekwoord “badkraan”, terwijl “badkraan met handdouche” maar 800 tot 1300 keer gezocht wordt.
Hierna plaatsen wij kwalitatieve backlinks om de pagina’s te versterken in de zoekmachines. Deze backlinks hebben sterke eigenschappen, zoals veel verkeer, een hoge Domain Authority (DA), Domain Rating (DR), en Trust Flow (TF).
Een backlink is een link van een externe website naar jouw site, die wij plaatsen in een blogartikel op de externe website om meer waarde en relevantie te creëren voor jouw site. Hoe meer websites naar jouw site linken, hoe meer Google jouw site als “populair” beschouwt en deze hoger in de zoekresultaten plaatst.
De tijd die nodig is voor een SEO-traject kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omvang en complexiteit van de website, de concurrentie in de industrie en de doelstellingen van het traject. Over het algemeen is SEO een doorlopend proces en vereist het consistent werk om resultaten te behalen en te behouden.